Новини




Вийшов із друку четвертий випуск 
Альманаху психолого-педагогічного досвіду

Четвертий випуск Альманаху психолого-педагогічного досвіду присвячений досвіду роботи закладу дошкільної освіти №3 «Ромашка» м. Слов’янська Донецької області.
Випуску передує вступне слово кандидата педагогічних наук, доцента кафедри практичної психології Аматьєвої Олени Петрівни, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри дошкільної освіти та соціальної роботи Бондаренко Наталії Борисівни.
На сторінках Альманаху представлений провідний педагогічний досвід:
1. Золотарьової Галини Яківни (завідувач), Рагулі Вікторії Миколаївни (вихователь-методист) – «Понад сорок років на ниві дошкільної освіти».
2. Середняк Олександри Дмитрівни (Відмінник освіти України, вихователь) – «Розвиток творчої активності дітей дошкільного віку на засадах співробітництва».
3. Рабочої Лариси Володимирівни (вихователь) – «Формування валеологічної свідомості та ціннісного ставлення до здоров’я у старших дошкільників».
4. Ушаткіної Оксани Юріївни (вихователь) – «Фантастичний та загадковий світ квітів і тварин Марії Приймаченко».
5. Ратинської Інни Володимирівни (вихователь) – «У пошуках краси (за програмою курсу «Філософія для дітей»)»».
6. Стрілецької Ганни Михайлівни (керівник музичний) – «Використання народних традицій у патріотичному вихованні дітей старшого дошкільного віку».
7. Підмогильної Ганни Валеріївни (вихователь) – «Використання нетрадиційних технік аплікації в роботі з дітьми дошкільного віку».
8. Бурлаки Тетяни Ігорівни (вихователь) – «Інтегроване заняття для дітей середньої групи «У пошуках вітаміна здоров’я на морському дні», «Інтегроване заняття для дітей старшої групи «Подорож у майбутнє»».
9. Курбанової Наталії Юріївни (практичний психолог) – «Використання пісочної терапії у процесі формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку», «Діяльність практичного психолога з розвитку творчого потенціалу педагогів та дітей».
Консультантами представлених матеріалів були: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри практичної психології Аматьєва Олена Петрівна; кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Дметерко Наталія Володимирівна; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти та соціальної роботи Бондаренко Наталія Борисівна; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти та соціальної роботи Дронова Ольга Олегівна; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти та соціальної роботи Крайнова Любов Валентинівна; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти та соціальної роботи Садова Тетяна Анатоліївна.
Фото на обкладинці: педагоги та вихованці закладу дошкільної освіти №3 «Ромашка» м. Слов’янська (завідувач Золотарьова Галина Яківна).
Запрошуємо до публікації матеріалів педагогів-практиків, практичних психологів, соціальних працівників.
Приходь, приєднуйся, йдемо разом!


Керівник Ресурсного центру,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри практичної психології
Аматьєва Олена Петрівна




Третій випуск Альманаху психолого-педагогічного досвіду присвячений проблемі використання сучасних здоров'язбережувальних технологій у практиці роботи дошкільних навчальних закладів.
Випуску передує вступне слово ректора ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», доктора педагогічних наук, професора Омельченко Світлани Олександрівни.
На сторінках Альманаху представлений провідний педагогічний досвід:
1. Темної Анни Борисівни (інструктор із фізичного виховання, вихователь-методист ДНЗ № «Ромашка» м. Слов'янська Донецької області) – «Використання нетрадиційних оздоровчих технологій у фізкультурній роботі з дошкільниками».
2. Рабочої Лариси Володимирівни (вихователь ДНЗ №3 «Ромашка» м. Слов'янська Донецької області) – «Укріплення здоров’я та формування валеологічного світогляду дошкільників».
3. Махмудової Наталії Вікторівни (завідувач ДНЗ №22 «Райдуга» м. Білозерське Донецької області), Соловьової-Зубкової Юлії Юріївни (вихователь-методист ДНЗ №22 «Райдуга» м. Білозерське Донецької області) – «Особливості впровадження інноваційних здоровʼязбережувальних технологій як засобу удосконалення освітнього процесу в ДНЗ».
4. Рєзнік Олени Михайлівни (вихователь ДНЗ №15 «Малятко» м. Білицького Донецької області) – «Конспект інтегрованого заняття валеологічного спрямування для старших дошкільників «Де ховається здоров’я?»».
5. Сачко Тетяни Володимирівни (завідувач ДНЗ №15 «Малятко» м. Білицького Донецької області), Запорожець Ірини Володимирівни (вихователь-методист ДНЗ №15 «Малятко» м. Білицького Донецької області) – «Методичне обʼєднання керівників дошкільних навчальних закладів мДобропілля «Роль керівника щодо створення умов успішності професійної діяльності педагогів засобами інтерактивного навчання згідно з вимогами, визначеними оновленим Базовим компонентом дошкільної освіти»».
6. Шаповал Тетяни Олександрівни (практичний психолог ДНЗ №55 «Лелека» м. Словʼянська Донецької області) «Використання здоровʼязбережувальних технологій в емоційно-особистісному розвитку дітей дошкільного віку».
7. Ганноченко Юлії Валеріївни (вихователь-методист ДНЗ №87 «Дельфінчик» м. Краматорська Донецької області) – «Соціально-педагогічний проект «Школа культури здоровʼя»».
Консультантами представлених матеріалів були: ректор ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», доктор педагогічних наук, професор Омельченко Світлана Олександрівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» Садова Тетяна Анатоліївна.
Фото на обкладинці: педагоги та вихованці дошкільних навчальних закладів №15 «Малятко» м. Білицького (вихователь-методист Запорожець Ірина Володимирівна); №3 «Ромашка» м. Слов’янська (завідувач Золотарьова Галина Яківна); №87 «Дельфінчик» м. Краматорська (вихователь-методист Ганноченко Юлія Валеріївна).
Запрошуємо до публікації матеріалів педагогів-практиків, практичних психологів, соціальних працівників.
Приходь, приєднуйся, йдемо разом!




Побачило світ друге видання Альманаху психолого-педагогічного досвіду, присвячене проблемі використання театралізованої діяльності у навчально-виховному процесі дошкільних навчальних закладів. Тема випуску: «Театр навчає і виховує: театралізована діяльність у дошкільному віці».
Випуску передує вступне слово ректора ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», доктора педагогічних наук, професора Омельченко Світлани Олександрівни.
На сторінках Альманаху представлений провідний педагогічний досвід вихователів дошкільних навчальних закладів нашого регіону:
1. Тимошенко Ірини Вікторівни (вихователь ДНЗ №2 «Суничка» м. Краматорська Донецької області) – «Створення театрального осередку у групі раннього віку».
2. Шерстюк Наталії Валеріївни (вихователь ДНЗ №31 «Мир» м. Костянтинівки Донецької області) – «Система роботи з активізації пізнавального розвитку дітей раннього віку засобами театралізованої діяльності».
3. Мудранінець Любові Федорівни (вихователь ДНЗ №2 «Суничка» м. Краматорська Донецької області) – «Перспективне планування діяльності театральної студії у середній та старшій групах дошкільного навчального закладу».
4. Лантух Тетяни Володимирівни (вихователь ДНЗ «Дзвіночок» м. Першотравенська Дніпропетровської області) – «Художньо-естетичний розвиток дошкільників засобами театралізованої діяльності».
5. Янишевської Світлани Ігорівни (вихователь ДНЗ №31 «Мир» м. Костянтинівки Донецької області) – «Театральна студія «Вернісаж»: авторська інтегрована система роботи профільної групи художньо-естетичного виховання».
6. Толстих Наталі Василівни (вихователь ДНЗ №55 «Лелека» м. Словʼянська Донецької області) «Розвиток мовленнєвої культури дітей дошкільного віку через театралізовані ігри».
Представлений досвід розкриває різноманітні аспекти використання театралізованої діяльності: активізація пізнавального художньо-естетичного розвитку, мовленнєвої культури; виховання любові до рідної мови; подано перспективне планування діяльності театральної студії тощо. Матеріал розташований за віковим принципом, супроводжується списком використаних джерел. Консультантами представлених матеріалів були: кандидат педагогічних наук, доцент Аматьєва Олена Петрівна, кандидат педагогічних наук, доцент Крайнова Любов Валентинівна.
На обкладинці Альманаху надано фото театра-студії «Гротеск» ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (художній керівник – Філіппова Наталія Яківна), педагогів та вихованців дошкільного навчального закладу №55 «Лелека» м. Словʼянська (завідувач Шевченко Галина Валентинівна).
Розпочато підготовку наступного випуску (№3, 2017 р.) Альманаху психолого-педагогічного досвіду. Тема: «Сучасні здоровʼязбережувальні технології».
Запрошуємо до публікації матеріалів педагогів-практиків, практичних психологів, соціальних працівників.




Розпочато видання нового науково-методичного журналу
«Альманах психолого-педагогічного досвіду»
На сторінках нового видання розміщені матеріали провідного психолого-педагогічного досвіду, який представлено на сторінці Ресурсного центру – валеонасиченого освітнього простору для розвитку здобувачів вищої освіти, педагогів, психологів, батьків та дітей.
Створення Ресурсного центру є домінантним чинником ефективного функціонування педагогів, психологів та батьків у єдиному валеонасиченому інформаційно-комунікативному просторі, націленому і здатному відповідати викликам сучасності.
Результатом діяльності Ресурсного центру є створення електронної бази матеріалів провідного психолого-педагогічного досвіду регіону. На основі означених матеріалів започатковано щорічне видання «Альманаху психолого-педагогічного досвіду».
До першого випуску «Альманаху психолого-педагогічного досвіду» увійшли доробки:
1. Навчально-виховний проект «Знай і люби своє рідне місто – Краматорськ» − Засухіна Вікторія Валеріївна (завідувач ДНЗ № 56 «Сонечко» м. Краматорська Донецької області).
2. Концепція розвитку школи сприяння здоров’ю «Здоровим бути – здорово!» − Золотарьова Галина Яківна (завідувач дошкільним навчальним закладом №3 «Ромашка» м. Слов’янська Донецької області), Рагуля Вікторія Миколаївна (вихователь-методист дошкільного навчального закладу №3 «Ромашка» м. Слов’янська Донецької області).
3. Тайм-менеджмент методичної роботи з педагогічними кадрами в дошкільному закладі − Корнєєва Оксана Леонідівна (завідувач дошкільного навчального закладу №31 «Мир» м. Костянтинівки Донецької області, кандидат педагогічних наук).
4. Казка на піску «Жадібне мишеня» − Манько Надія Вікторівна(практичний психолог дошкільного навчального закладу №51 «Золота рибка» м. Красноармійська Донецької області).
5. Социальный проект «Успешная адаптация к школьному обучению» (для организации партнерской деятельности участников образовательного процессародителейдетейпедагоговпрактического психолога) − Рудакова Алла Михайлівна (учитель початкових класів Костянтинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3).
6. Проект навчально-виховної роботи з дітьми старшої групи «Проклади дорогу у широкий світ, щоб на землі добра лишити слід» Янчук Ірина Віталіївна (вихователь комунального дошкільного навчального закладу №22 «Усмішка»  м. Орджонікідзе Дніпропетровської області).
Видання науково-методичного журналу «Альманах психолого-педагогічного досвіду» заплановано двічі на рік.
Запрошуємо фахівців із дошкільної освіти (завідувачі, методисти, вихователі дошкільних навчальних закладів), а також соціальних педагогів, вчителів початкових класів та практичних психологів до співпраці на сторінках Ресурсного центру ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» та «Альманаху психолого-педагогічного досвіду».




Новий здобуток у роботі Ресурсного центру

У рамках роботи Ресурсного центру побачило світ нове науково-методичне видання «Довідник із етнопсихології» та «Методичні вказівки до вивчення дисципліни «Етнопсихологія» для здобувачів вищої освіти педагогічних вищих навчальних закладів зі спеціальностей: Дошкільна освіта, Практична психологія».
Означений доробок створено у процесі сумісного творчого пошуку викладачів кафедри практичної психології (доц. Аматьєва О.П., асист. Березка С.В., асист. Демченко М.О.) та здобувачів вищої освіти випускових курсів спеціальностей «Дошкільна освіта», «Практична психологія» педагогічного факультету.
Видання доповнене матеріалами з питання «Становлення та розвиток етнопсихології в Україні», дібраними у рамках роботи Ресурсного центру; інформаційними матеріалами про психологічні особливості окремих народів світу (англійці, китайці, українці та ін.); сценаріями відкритих практичних занять, підготовлених та проведених із залученням технології міжгрупової взаємодії.
Укладачі висловлюють щиросердечну подяку здобувачам вищої освіти (випуск 2015 р.), які доклали зусиль із добору та обробки матеріалів, поданих у посібниках: Бойко М., Дудник О., Дьяковій В., Матірко Я., Мирончук О., Нікітіній Т., Обельчак К., Олєярнік Г., Олійник К., Петрищевій Є., Резнік О., Саєнко В., Сигіді А., Сівковій А., Сюсюк Д. та бажають їм нових творчих здобутків на обраному шляху виховання та навчання підростаючого покоління.
Означений доробок не вичерпує увесь обсяг досліджень із етнопсихології. Укладачі вважають за мету продовження добору та систематизації інформації про становлення етнопсихології як науки та психологічні особливості окремих народів світу.




Нові здобутки Ресурсного центру факультету дошкільної освіти та практичної психології
Побачило світ нове друковане видання Методичні рекомендації до вивчення дисципліни «Етнопсихологія», підготовлені для студентів спеціальностей Дошкільна освіта, Практична психологія денної та заочної форм навчання.
Означений доробок містить: робочу навчальну програму дисципліни «Етнопсихологія»; структуру навчальної дисципліни (теми лекцій, змістовні модулі, орієнтовні плани практичних занять, завдання для самостійної роботи, індивідуальне навчально-дослідне завдання); орієнтовні питання до екзамену, список рекомендованої літератури.
Методичні рекомендації містять додаток у вигляді Довідника з етнопсихології (Становлення та розвиток етнопсихології в особах). Означений додаток структуровано за етапами (давні часи, епоха Просвітництва, розвиток етнопсихології у ХІХ та ХХ ст. в Україні та за її межами). Подано особистий внесок кожного дослідника в розвиток етнопсихології, перелік наукових праць.
Означений додаток підготовлений у рамках роботи Ресурсного центру факультету дошкільної освіти та практичної психології, діяльність якого покликана поєднати науково-методичний потенціал викладачів факультету з передовим педагогічним досвідом практичних працівників (методисти ДНЗ, вихователі, практичні психологи, соціальні педагоги та ін.) та пізнавальною активністю студентів для підвищення ефективності підготовки майбутніх фахівців.
Укладачі доц. Аматьєва О.П., ас. Березка С.В., ас. Демченко М.О. висловлюють щиросердечну подяку студентам-випускникам 2014р. АлєксєєнкоЖ., АндрєєвійН., АрхіповійТ., БабакМ., БережнійІ., КандибіТ., КузнєцовійА., ЛелеціО., МартиненкоО., МосквітінійМ., ПольченкоІ., ПоповійВ., СавчукН., СтрашкоА., ХомичО. за зацікавлене, креативне, активне ставлення до вивчення дисципліни «Етнопсихологія» та участь у доборі інформаційних матеріалів, розміщених у Довіднику з етнопсихології.
Укладачі продовжують добір та систематизацію інформації про становлення та розвиток етнопсихології як науки. Розпочато підготовку 2-го видання означеного Довідника «Становлення та розвиток етнопсихології в Україні», до роботи залучені студенти випускних курсів 2015р. спеціальностей: Дошкільна освіта, Практична психологія.
Приходь, приєднуйся, йдемо разом! 


Вийшло з друку 2-е видання навчального посібника Психологія педагогічної діяльності : практикум / В.М.Чернобровкін, О.П.Аматьєва, С.А.Саяпіна, М.В.Савченко. Вид. 2-е, доповнене. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2014. – 176 с.
Метою навчального посібника є створення умов для закріплення знань із дисципліни «Психологія педагогічної діяльності», формування практичних навичок та умінь розв’язання психолого-педагогічних ситуацій, визначення професійних здібностей педагога та психолога, діагностики учіння, вихованості учнів, особистості вчителя. Запропонований практикум складається з восьми розділів, зокрема «Психологія педагогічної діяльності як складова педагогічної психології», «Професія педагога й педагогічні здібності», «Педагогічна майстерність у структурі діяльності педагога. Технологія формування іміджу вчителя», «Особистість учителя у процесі професійної адаптації», «Конфлікти та стреси в роботі педагога», «Синдром «професійного вигорання» у діяльності працівників освіти», «Особистість учителя. Учитель як об’єкт психологічного дослідження», «Педагогічний колектив, особливості роботи з ним практичного психолога». У кожному розділі запропоновано питання до обговорення на практичному занятті, тестові завдання, методики діагностики, а також проблемні положення й основні поняття дисципліни для аналізу та опрацювання.
Посібник призначено для викладачів, студентів, слухачів післядипломної освіти, учителів, вихователів та психологів закладів освіти.


     






Немає коментарів:

Дописати коментар